Ensimmäinen vuoteni SC Softwarella tuli juuri täyteen ja voin todeta, että markkinointi on oikeasti se ”näköalapaikka”, josta monissa työilmoituksissa (joskus kliseisesti) puhutaan: näissä tehtävissä tulevat hiljalleen tutuksi asiakkaidemme toimialat, oma tekemisen tapamme ja laaja palveluskaalamme sekä alan työmarkkinat. Todellisuus on ylittänyt odotukset, vaikka aloittaessani aavistinkin, että monenlaista tekemistä ja haltuun ottamista olisi luvassa.
Monipuolisuus ja mahdollisuus jatkuvaan oppimiseen ovat ehdottomasti parhaita juttuja tässä työssä: vaihtelevuus todellakin realisoituu siinä, kun edellisellä viikolla pääset lillumaan Hotel Kämpin sviittiin, ja seuraavalla viikolla käppäiletkin sitten loskakurasateessa painolle noutamaan käyntikortteja työkavereille <3
Mieleenpainuneita hetkiä kahvitauoista graduun ja edustamisista etäilyyn
Mennyt vuosi on ollut yhtä menoa ja meininkiä – samalla, kun noobiena olen ottanut haltuun sekä IT-alan pelikenttää, markkinoinnin ymmärrystä että omaa rooliani, suoritin myös viimeisen vuoteni graduineen yliopistolla. SC Softwaren joustava ja kannustava suhtautuminen opiskeluun mahdollisti kuitenkin tavoiteajassa valmistumisen ja hyvät ainekset gradutyölle.
Nyt vuosien opintoputken jälkeen on outoa tulla päivän päätteeksi kotiin ilman mitään, mitä pitäisi vielä yötä myöten pakertaa. Nyt onkin helpottavaa huokaista ja lähteä pian vapaana kesän viettoon – ja toisaalta alkaa keskittyä täysipäiväisesti työntekoon.
Töiden puolesta mieleenpainuvimmat asiat kuluneena vuonna ovat olleet asiakkaisiin tutustumiset, työkavereiden kanssa vietetyt kahvitunnit ja illanistujaiset sekä työtehtävät aina rollupien roudauksista ja messukarkkitilauksista tapahtumien järjestämisiin, verkkosivu-uudistuksiin ja hakukoneoptimointeihin.
Välillä ollaan ehditty juhliakin 🙂
Näin taaksepäin katsoessa ilahduttavat myös markkinoinnin myötävaikutuksella tehdyt tulokset niin näkyvyys-, kauppa- kuin rekrytointipuolellakin. Vaikka omaa keskeneräisyyttä ja tietämättömyyttä on joutunut ja joutuu edelleen sietämään, ja uusia asioita on jatkuvasti opeteltava lennosta, pienetkin onnistumiset ja edistykset ovat tuntuneet itselle voitoilta.
Oman lisämausteensa kevääseen on tuonut myös tämä tuulettimeen lävähtänyt korona. Omalta osaltani etäily on tullut tutuksi jo ennen ”uutta normaalia”, eikä näin ollen aiheuttanut sen kummempia vaikeuksia – täytyy kuitenkin todeta, että lomautusuutisten tulvaa seuratessani olen ollut kiitollinen siitä, että meidän porukalla on riittänyt hommaa ja että olemme saaneet jopa uusia työkavereita tämän poikkeustilanteen aikana(!).
Liikaa en ole voinut korostaa, kuinka mahtavaa on ollut päästä kertomaan näiden tyyppien (ja meidän mahtavien asiakkaiden) aikaansaannoksista – sen verran vaikuttavaa referenssilistaa olemme tässä vuoden aikana kasanneet!
Matka jatkuu
Tämän viimeisen matkakertomuksen osan päätteeksi on kiva myös päästä kertomaan, että ensikauden alusta alkaen jatkan duuneja markkinointipäällikön nimikkeellä. Useita mielenkiintoisia projekteja on luvassa lomakauden jälkeen – näistä pääsemme uutisoimaan pian lisää! Odotan myös kovasti pääseväni jatkamaan markkinoinnin kehittämistä sekä omaa osaamistani, ja sitä myötä SC Softwaren kasvua yhdessä meidän mahtavan porukan kanssa.
Näihin tunnelmiin, kiitos kuluneesta vuodesta ja hyvää kesää!
Janita Kingelin, markkinointipäällikkö
***
Lue matkakertomuksen edelliset osat:
Matkakertomus #1: Ensiaskeleet
Matkakertomus #2: Malli, koodi, generaatio, automaatio..?
Matkakertomus #3: Kokemuksiani SC Softwarella työskentelystä